Marin

オンライン保険比較サイト

Case Study

オンライン保険比較サイト、サーチ広告のデータを活用しソーシャルでリターゲティングし、リーチを拡大しながらCPAを低減

  • INDUSTRY
    保険
  • LOCATION
    フランス
  • 他の類似オーディエンスよりCPAを45%低減
  • カスタムオーディエンスを使ったリターゲティングでCPAを14% 低減
  • よりよいROIを求めて

    このオンライン保険比較サイトは、Facebookのリード獲得広告のCPAを低減しながら、新規顧客を獲得したいと考えていました。CPAが非常に高く、収益を圧迫していましたがリード獲得数を増加させる手立ては見当たりませんでした。

  • 獲得リード数の増大とコスト低減

    この企業は、クロスチャンネル施策を採ることをきめ、Marin SearchおよびMarin Socialの両方を使うことでそれぞれの強みを組み合わせ、1つのパワフルなソリューションとして活用することにしました。

    Marin マーケティングスイートにより、サーチ広告のキーワードデータを使ってFacebookでリターゲティングするというテストを行いました。それは検索キーワードに基いて、よりセグメントされた、ブランドキーワード、保険一般キーワード、自動車保険一般キーワードという3つのグループにオーディエンスを分割するというものです。

    そして、Marin Socialのチームが、それらの検索キーワードに基き、Facebookのウェブサイトカスタムオーディエンスおよび類似オーディエンスを使ってリターゲティングを行い、リーチを拡大しました。

  • 結果

    類似オーディエンスを作成し、検索キーワードに基いてFacebookでリターゲティングを行ったことによって、この企業は次のような非常によい結果につながりました。

    • 他の類似オーディエンスよりCPAを45%低減
    • カスタムオーディエンスを使ったリターゲティングでCPAを14% 低減

  • Looking for a Better Way to Do Business

    An online insurance comparison site wanted to reduce the CPA of its Facebook leads and acquire more new customers through Facebook. As it stood, its CPA was too high to be profitable, and there was no easy, strategic way to gain more leads.

  • Ensuring More Leads and Lower Cost

    The company decided on a cross-channel approach, using both Marin Search and Marin Social to combine the strengths of both into a single, powerful solution.

    With Marin’s marketing suite, the company ran tests using search intent to retarget users on Facebook, defining a better-segmented audience bucketed into three groups based on search keywords – Brand Keywords, Generic Insurance, and Generic Car Insurance.

    Then, the Marin Social team used Facebook Website Custom Audiences (WCA) and Lookalike Audiences, both based on search intent, to retarget and extend the company’s reach.

  • Positive Results

    By creating lookalikes and retargeting on social based specifically on search intent, the company saw outstanding results:

    • 45% lower CPA than other lookalikes
    • 14% lower CPA using WCA retargeting